Halaman

Tuesday, July 5, 2011

Program Induksi- Reward bagi diriku..

Bagi  aku, saat yang mendebarkan, bila nak tunggu result exam keluar. Untuk result semestar akhir aku. Aku baru je habes belajar kat UUM, dan sekarang tengah praktikal kat UTHM (Universiti Tun Hussein Onn Malaysia). Universiti ni terletak di Parit Raja, Batu Pahat. Kira dekat jugak la dengan rumah aku, Parit Yaani.. Ulang alik je. Dalam 30 minit sampai la.
            Berbalik pada debaran aku nak tunggu result.. Makluman dalam HEA, result akan kuar pada akhir bulan 6.. hurm.. aku daftar masuk praktikal 1hb 6, kebetulan dalam bulan tu unit latihan, pejabat pendaftar UTHM ada buat kursus induksi untuk staf dieorang dekat Shah Beach Resort, Melaka.
            Kursus ni dijalankan selama 2 minggu. Kebetulan aku sorang je urusetia perempuan, jadi aku duk bilik sorang je. Bilik die pun ala-ala orang nak honeymoon..Seronok, rasa macam bilik tu aku yang punya. Hehe. Landskap resort ni memang cantik... ala-ala bali gitu.. sangat mendamaikan.. walaupun pantai die xde pasir, yang ada cuma tebing je..
            Ok.. kenapa aku kaitkan kursus induksi ni dengan result aku ye?? Sebab..  hari kedua terakhir sebelum aku balik, result aku keluar.. dan alhamdulillah.. ALLAH tunaikan hajat aku... alhamdulillah aku dapat capai apa yang aku inginkan.. walaupun tak sehebat macam kawan-kawan aku yang lain dan bukannya 4flat.. tapi aku bersyukur sebab target aku tercapai... Bersyukur kepada ALLAH.. hanya DIA lah yang dapat melakukan semua ni.. semuanya atas kuasa dan izinNYA... ALHAMDULILLAH YA ALLAH...
            Jadi.. nak di pendekkkan cerita.. aku anggap penglibatan aku sebagai urusetia kursus tu bukan je dapat tambahkan ilmu dan pengalaman.. tapi aku merasa ia semacam satu reward oleh ALLAH atas kejayaan yang diberikanNYA. Aku terasa diberi satu hadiah percutian je..hehehe..
            Pada hari terakhir aku kat sana, aku betul-betul menikmati keindahan ciptaan ALLAH... desiran pantai yang sangat menyamankan.. pemandangan menghijau yang sangat meyejukkan mata dan hati ku.. TERIMA KASIH YA ALLAH.. Semoga rahmatmu akan sentiasa mendampingi diri ini.. Janganlah ditarik rahmat ini dariku YA ALLAH... Sesungguhnya hanya ALLAH yang Maha Penyayag dan Maha Kuasa..Amin Ya Rabbal Alamin..(^-^)

12 comments:

  1. Tahniah di atas your result...it is your stepping stone for greatest success...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. terima kasih pada Sahabat (^_^).. i wish u will also have a great life and get a success career.. by d way, tq for read, comment and follow my blog..have a nice day!(^_^)

    ReplyDelete
  4. Thank you for you doa'... Hopefully I will achieve something better not only dunia but also akhirat...the only place that we will live forever......
    How long u will be in UTHM?

    ReplyDelete
  5. amin.. (^_^)..4 month..em, can u introduce urself to us? coz i see only u rajin komen kat blog sya ni.tq.

    ReplyDelete
  6. I think we had met before....somewhere...we are closed but not very close.......Maybe you're not reliazed it....

    ReplyDelete
  7. owh..student uum jgak eh.duk kolej mana?kos ape yer.

    ReplyDelete
  8. nope... jauh sekali...clue lain...yang dekat skrg...

    ReplyDelete
  9. whatever lah..pape pun tq for support.(^_^)

    ReplyDelete
  10. tahniah sbb dapat capai yg awk impikan selama ni...sy just bg semangat kt awk ms blajar je...xsngka ap yg lalu sy doakan dr sem 4 smpai sem 6 termakbul jgk...yg pnting awk mmng bleh wt ap yg awk impikan...selamat maju jaya 4 u nurasyiqin bte mohamad mohyi..(teman lama)

    ReplyDelete
  11. terima kasih sahabat yang saya sayangi dan terima kasih juga sebab mendoakan dan support sya..awak memang teman sejati saya.. saya harap kita akan dipertemukan lagi oleh ALLAH dan saya doakan awak pun akan berjaya dalam apa jua yang awak lakukan di dunia dan akhirat..amin..

    ReplyDelete